Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Artykuły

Tom 53 Nr 6 (2024): Prawo i Więź Nr 6 (53) 2024

Pozory mylą. Znaczenie sylabusów w nauczaniu akademickim w Polsce w kontekście włączania wyników badań podstawowych do dydaktyki na przykładzie nauk prawnych

DOI
https://doi.org/10.36128/PRIW.VI53.1104
Przesłane
20 listopada 2024
Opublikowane
21.03.2025

Abstrakt

The paper emphasizes the crucial role of syllabi in the educational process, particularly within the context of legal studies in Poland. Syllabi are defined as documents that contain the curriculum, requirements, and assessment criteria. In the absence of a uniform definition in regulations, their content is governed by individual universities. The authors point out that syllabi serve a communicative function between instructors and students, allowing for the highlighting of the application of fundamental research findings in teaching. In the context of legal studies, syllabi enable flexible adaptation of educational content to the needs of the labor market and current challenges, as well as the transfer of fundamental research results into teaching practices. Well-designed syllabi can positively influence student motivation and engagement in classes.

Bibliografia

  1. Co to jest sylabus zajęć akademickich i jak go czytać?. https://studia.dlastudenta.pl/artykul/co-to-jest-sylabus-zajec-akademickich-i-jak-go-czytac,146306.html.
    Obejrzyj w Google Scholar -->>
  2. Czym jest sylabus na studiach?, https://students.pl/artykuly/czym-jest-sylabus/.
    Obejrzyj w Google Scholar -->>
  3. Harrington Christine, „Is the Syllabus Passé? Student and Faculty Perceptions” Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, nr 4 (2023): 19-32.
    Obejrzyj w Google Scholar -->>
  4. Ludy Mary-Jon, Tim Brackenbury John W. Folkins, Susan H. Peet, Stephen J. Langendorfer, „Student Impressions of syllabus design: Engaging versus contractual syllabus” International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, nr 2 (2016): 1-23.
    Obejrzyj w Google Scholar -->>
  5. Matejka Ken, Lance B. Kurke, „Designing a great syllabus” College Teaching, nr 3 (1994): 115-117.
    Obejrzyj w Google Scholar -->>
  6. Palmer Michael S., Lindsay B. Wheeler, Itiya Aneece, „Does the Document Matter? The Evolving Role of Syllabi in Higher Education” Change: The Magazine of Higher Learning, nr 4 (2016): 36-47. http://dx.doi.org/10.1080/00091383.2016.1198186.
    Obejrzyj w Google Scholar -->>
  7. Polski Instytut Ekonomiczny, Popularność kierunków studiów nie zawsze odpowiada deficytom na rynku pracy. https://pie.net.pl/popularnosc-kierunkow-studiow-nie-zawsze-odpowiada-deficytom-na-rynku-pracy/.
    Obejrzyj w Google Scholar -->>
  8. Slattery Jeanne M., Janet F. Carlson, „Preparing an effective syllabus: Current best practices” College Teaching, 53 (2005): 159-165.
    Obejrzyj w Google Scholar -->>
  9. Wheeler Lindsay B., Michael Palmer, Itiya Aneece, „Students’ Perceptions of Course Syllabi: The Role of Syllabi in Motivating Students” International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, nr 3 (2019): Article 7. https://doi.org/10.20429/ijsotl.2019.130307.
    Obejrzyj w Google Scholar -->>

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.