Treść głównego artykułu
Abstrakt
From August 15, 2024, every entity providing hotel services in facilities where minors may or do stay is obliged to have and use the so-called standards for the protection of minors (SPM). This document should include policies and procedures to protect children from harm. In the case of hotel facilities, the most important thing is to develop rules and procedures regarding the relationship between minors and the staff of the facility, as well as the identification of the minor and his relationship with the adult with whom he is staying in the facility. The legislator, introduced the above-mentioned responsibilities, but did not provide any instructions on how to implement them. Meanwhile, the obligation to identify a minor and his relationship with the adult in the facility may cause difficulties in practice. The paper indicates related problems and ways of solving them. It is also considered necessary for the legislator to intervene urgently in this matter, by directly specifying the personal data that a hotel establishment may request in order to comply with the obligation imposed on it.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Baranowska Izabela, Nowe obowiązki pracodawców dotyczące weryfikacji niekaralności osób zatrudnianych do pracy z dziećmi. LEX/el. 2024.
- Cybula Piotr, „Kilka refleksji na temat normatywnej regulacji usług hotelarskich w prawie polskim”, [w:] W poszukiwaniu dobrego prawa, t. II, Księga jubileuszowa Profesora Mirosława Steca, red. Katarzyna Małysa-Sulińska, Marcin Spyra, Andrzej Szumański. 555-576. Warszawa: Wolters Kluwer, 2022.
- Cybula Piotr, Usługi turystyczne. Komentarz. Warszawa: Wolters Kluwer, 2012.
- Deszczka Edyta, Katarzyna Zaklikocka, „Usługi hotelarskie a obowiązki – zagadnienia prawne i praktyczne” Nieruchomości, nr 9 (2019): 4-11.
- Gospodarek Jerzy, Prawo turystyczne. Warszawa: Difin, 2006.
- Gospodarek Jerzy, Prawo turystyczne. Warszawa: Wydawnictwa Prawnicze PWN, 2001.
- Komentarz do ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, red. Dominik Borek, Hanna Zawistowska. Gdańsk: ODDK, 2000.
- Nesterowicz Mirosław, Prawo turystyczne. Warszawa: Wolters Kluwer, 2012.
- Raciborski Jacek, Usługi turystyczne. Przepisy i komentarz. Warszawa: Wydawnictwo Prawnicze, 1999.
Referencje
Baranowska Izabela, Nowe obowiązki pracodawców dotyczące weryfikacji niekaralności osób zatrudnianych do pracy z dziećmi. LEX/el. 2024.
Cybula Piotr, „Kilka refleksji na temat normatywnej regulacji usług hotelarskich w prawie polskim”, [w:] W poszukiwaniu dobrego prawa, t. II, Księga jubileuszowa Profesora Mirosława Steca, red. Katarzyna Małysa-Sulińska, Marcin Spyra, Andrzej Szumański. 555-576. Warszawa: Wolters Kluwer, 2022.
Cybula Piotr, Usługi turystyczne. Komentarz. Warszawa: Wolters Kluwer, 2012.
Deszczka Edyta, Katarzyna Zaklikocka, „Usługi hotelarskie a obowiązki – zagadnienia prawne i praktyczne” Nieruchomości, nr 9 (2019): 4-11.
Gospodarek Jerzy, Prawo turystyczne. Warszawa: Difin, 2006.
Gospodarek Jerzy, Prawo turystyczne. Warszawa: Wydawnictwa Prawnicze PWN, 2001.
Komentarz do ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, red. Dominik Borek, Hanna Zawistowska. Gdańsk: ODDK, 2000.
Nesterowicz Mirosław, Prawo turystyczne. Warszawa: Wolters Kluwer, 2012.
Raciborski Jacek, Usługi turystyczne. Przepisy i komentarz. Warszawa: Wydawnictwo Prawnicze, 1999.