
Artykuł dotyczy problematyki rezygnacji marszałka województwa z pełnionej funkcji, w tym trybu jej złożenia oraz skuteczności. Autorka dokonała również analizy w zakresie możliwości cofnięcia oświadczenia o rezygnacji. Zdaniem Autorki marszałek województwa ma prawa do cofnięcia swej rezygnacji do czasu rozpoczęcia głosowania nad przyjęciem jego rezygnacji. Do tego bowiem momentu marszałek województwa jest dysponentem złożonego przez siebie oświadczenia, które wprawdzie odnosi się do sfery publicznoprawnej, ale nie oznacza to, że ten charakter wyklucza możliwość jego cofnięcia. Autorka wskazuje, że wolność pracy, o której mowa w art. 65 ust. 1 Konstytucji RP z 2 kwietnia 1997 r., przemawia za przyznaniem marszałkowi województwa prawa do cofnięcia oświadczenia o rezygnacji, do czasu gdy nie rozpocznie się głosowanie w sejmiku województwa nad jej przyjęciem. Oświadczenie o rezygnacji nie wywołuje automatycznie żadnych skutków prawnych, co stwarza możliwość uchylenia się on nich mocą oświadczenia tego, kto je złożył.